Prehranski dodatki

Ljudje, ki se intenzivno ukvarjajo s športom, potrebujejo tudi temu primerno prehrano. Zaradi dodatne obremenitve telesa pa se večina odloči tudi za različna dopolnila k rednim obrokom. Prehranski dodatki so, kot že samo ime pove, dopolnila k normalni hrani, ki jih športniki potrebujejo zaradi napornih treningov, saj pomagajo ohranjati psiho-fizično kondicijo posameznika. Dopolnilna prehrana pa ni samo domena športnikov, temveč vseh tistih, ki potrebujejo koncentriran vnos vitaminov, aminokislin, antioksidantov, maščob in maščobnih kislin


Prehranski dodatki se ločijo na različne skupine, nekaj od njih smo jih omenili že zgoraj. V prehrani športnikov so gotovo najbolj poznani proteinski praški, ki jih lahko uživamo pred in po treningu, večinoma jih uživamo kot različne shake, ki jih po želji zmešamo z mlekom ali vodo. Beljakovinski praški so večinoma dopolnilni obroki, določene vrste pa lahko uživamo tudi kot samostojni obrok, seveda je vse odvisno od njihove sestave. Pri športnikih so priljubljeni zaradi tega, ker se za razliko od mesa, hitreje in lažje absorbirajo v telo. V kolikor pa ne želite uživati živalskih proizvodov, obstajajo tudi rastlinski beljakovinski napitki iz soje.
Vitamini in minerali so prehranski dodatki, ki so več kot pomembni za normalno delovanje telesa. Vitamini in minerali imajo različne pomembne vloge za pravilno celostno delovanje našega telesa, vendar jih lahko med naporno vadbo zelo hitro pokurimo, zato moramo to pomanjkanje čim bolj efektivno nadomestiti, vendar včasih samo vnos hrane ni dovolj, pomagati si moramo s temu prilagojenimi tabletami in kapsulami.
Ker so treningi lahko včasih zelo naporni in preženejo telo do skrajnih meja, je priporočljivo, da temu primerno prilagodimo tudi uživanje hrane pred in po treningu. Prehranski dodatki pred vadbo učinkovito vplivajo na povečanje energije in vzdržljivost, medtem ko po vadbi posezite po dodatkih, ki bodo pospešili regeneracijo. Ob vseh tem pa ne pozabite poslušati vašega telesa ter mu prilagoditi tempo treningov!

Published by

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *