Hujšanje

Ko minejo prazniki in z njimi dobre pojedine, obilna hrana in sladice, v nas navadno dozori sklep, da je bilo tega dovolj in da bo s »ponedeljkom« treba hujšati. Kadar se odločimo za hujšanje, ne posegajmo po raznih strogih dietah, temveč hujšajmo zdravo.

Uporabimo take recepte, da bodo naše celice dobile vse snovi, ki jih telo potrebuje. Če se odločimo za zdravo hujšanje, bomo s tem vplivali ugodno na celo telo. Za zdravo hujšanje so pomembne nenasičene maščobne kisline. To so na primer omega 3, omega 6 in omega 9 maščobne kisline. Obroki naj vsebujejo zelo malo nasičenih in več nenasičenih maščob. Za uspešno hujšanje so pomembni minerali jod, krom, kalcij, magnezij in kalij. Maščobne rezerve začnejo kopneti le, če ščitnica proizvaja dovolj ščitničnega hormona. Pri hujšanju je ključno, da se naučimo obvladovati lakoto in sitost na eni strani oziroma velikost in pogostost obrokov na drugi. Uživati moramo tudi živila z nizkim glikemičnim indeksom.
Pri vsakem hujšanju moramo paziti, da telesu ne odtegnemo hranilne snovi, s čimer bi lahko ogrozili življenjsko pomembne organe. Pri enostranskih dietah lahko oslabimo celoten imunski sistem. Če želimo hitro shujšati, se običajno poskušamo v čim večji meri izogibati sladkorju, vendar s tem naredimo kar nekaj škode možganskim celicam. Hitro postanemo razdražljivi, pozabljivi in neustvarjalni. Če je hujšanje zdravo, se bomo v svojem telesu počutili dobro, polni bomo energije in življenjske moči. Pridobili bomo tudi na samozavesti in mogoče celo lepšem pogledu na svet.
Bo pa hujšanje bolj uspešno takrat, ko bomo poleg spremembe svojih prehranskih navad tudi telesno aktivni. Velja, da je hujšanje zdravo takrat, kadar v treh mesecih ne shujšamo več kot 15 kg. Pa še en namig za hujšanje brez kakršnega koli odrekanja: pred vsakim obrokom popijte vsaj dva kozarca navadne vode.

Published by

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *